niedziela, 10 sierpnia 2014

Klasyka Pięknie Wydana - Z Biblioteki WNK (Nasza Księgarnia)


Seria" Z Biblioteki Wydawnictwa Nasza Księgarnia" jest bardzo różnorodna pod względem zawartości - mamy tu i powieści, i baśnie, i poezję, i opowiadania. Nie wszystkie tytuły w serii to tytuły klasyczne, część jest zupełnie premierowa, np. „Poczytaj mi, mamo, jeszcze raz”, ale do klasyki nawiązuje.
Wszystkie książki mają te same wymiary (165 x 215 mm) i twardą oprawę. W tej chwili kolejne tytuły w serii ukazują się co roku. Dotychczas ukazały się:

Baśnie, opowieści mitologiczne:


Baśnie braci Grimm
Jakub i Wilhelm Grimm


Opowieści biblijne
Grzegorz Gortat,Grzegorz Kasdepke,Maria Ewa Letki, Jarosław Mikołajewski,,Joanna Papuzińska,Eliza Piotrowska,Wojciech Widłak,Marcin Wroński
 



Baśnie i legendy polskie
wybór Elżbieta Brzoza


Moja pierwsza mitologia. Księga pierwsza
Katarzyna Marciniak

















Zbiory "pisarze dzieciom":

 
  • Danuta Wawiłow dzieciom
  • Wanda Chotomska dzieciom 
  • Julian i Irena Tuwim dzieciom
  • Ludwik Jerzy Kern dzieciom 
  • Jan Brzechwa dzieciom
  • Agnieszka Osiecka dzieciom
  • Ze "współczesnych klasyków" - Grzegorz Kasdepke dzieciom











Powieści i opowieści:



  • Miś Uszatek Czesław Janczarski
  • Wielka księga Kubusia Puchatka (a w niej - Kubuś Puchatek, Chatka Puchatka A.A. Milne'a oraz Powrót do Stumilowego Lasu Davida Benedictusa - współczesna kontynuacja kalsyka)
  • Muminki. Księga pierwsza i Muminki. Księga druga Tove Jansson
    David Benedictus, Alan Alexander Milne
  • Przygody Pippi (na które składają się trzy tomy przygód Pippi, czyli: Pippi Pończoszanka, Pippi wchodzi na pokład oraz Pippi na Południowym Pacyfiku) Astrid Lindgren
  • Przygody Emila ze Smalandii (wszystkie części przygód Emila) Astrid Lindgren
  • Dzieci z Bullerbyn Astrid Lindgren
  • Przygody kota Filemona Sławomir Grabowski, Marek Nejman - tu mam wątpliwości, bo okładka bardzo podobna do reszty serii, ale format nieco większy.

Zbiory opowiadań z serii Poczytaj mi, mamo 
Cztery tomy starych opowiadań i jeden nowych (Poczytaj mi, mamo, jeszcze raz)




Książki z tej serii są ładnie ilustrowane, kolorowe (mam Brzechwę, Tuwima i Chotomską, bardzo mi się podobają). Wydają się bardzo porządne i wytrzymałe, papier jest gruby, okładki solidne, no i ładnie się komponują na półce. Zastanawiam się jednak nad ich poręcznością - wydaje mi się, że dla malucha są zbyt duże i ciężkie, sprawdzą się we wspólnym czytaniu z rodzicem, ale do czytania samodzielnego lepszy byłby mniejszy format. Żałuję, że wydawnictwo nie wznowiło książeczek z opowiadaniami "Poczytaj mi, mamo" w pierwotnej formie. Taki zbiór to raczej podróż sentymentalna dla dorosłych. Mała cienka książeczka sprawdzałaby się o wiele lepiej w rączkach malucha, w dodatku powyższe tomy zupełnie nie nadają się "na wynos".

Łowców perełek ostrzegam, że niektóre pozycje można znaleźć w piękniejszych wydaniach w tym samym wydawnictwie. Mnie zachwyciło ostatnie "tekturowe" wydanie Muminków, zamierzam je zdobyć dla siebie (no i troszkę dla dziecka ;)), ładne są też "klasyczne" wydania Kubusia Puchatka.

3 komentarze:

  1. U nas na półkach sporo tych tomów gości (Opow. biblijne, Baśnie i legendy, 4 księgi Poczytaj mi, Mamo, Muminki, Filemon, Wawiłow, Emil...
    Potwierdzam, że są pięknie i solidnie wydane i zdecydowanie do domowego czytania, tak pod pachę i w drogę do nie bardzo poręczne ;-)

    OdpowiedzUsuń
  2. Format Filemona jest taki sam jak innych, równo stoi z nimi w rzędzie ;-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A to jakaś zmyłka na stronie wydawnictwa w takim razie :) Dzięki za informację.

      Usuń